Постови

Слика
  Kako da se hraniš ako imaš insulinsku rezistenciju A želiš bebu Veliki broj žena koje rade na začeću ili imaju problem policističnih jajnika, susrele su se sa terminom insulinska rezistencija (stanje kada   ćelije postaju otporne na   dejstvo insulina,   a insulin nije više u stanju da reguliše   nivo glukoze u krvi).   Iako mnogi smatraju da je u svetu ginekologije i parova koji žele trudnoću insulinska rezistencija „još jedna novotarija“ koja u vreme naših baka nije postojala, kao ginekolog moram potvrditi da ovaj problem i te kako postoji i predstavlja realnu i opipljivu prepreku za začeće. Jedan od razloga zašto naše bake nisu imale (u tolikoj meri) problem sa insulinskom je što je u njihovo vreme: Hrana   bila zdravija u svim namirnicama je bilo manje šećera, ljudi su se više kretali. Pre nego što počnemo sa predlozima jelovnika treba da napomenem da obroke treba imati uvek u (približno) isto vreme i da prvi obrok treba imati 1h nakon buđenja. Ritam obroka je jako va

Koje sve PEAT tehnike postoje 2

Слика
  Cirkularni peat Kada su u naš problem uklljučeni drugi ljudi: nervira me taj i taj kolega na poslu, ne mogu da prebolim bivšeg patnera, imam težak odnos sa ocem, majkom, bratom...tada se radi cirkularni peat tokom kog se klijent stavlja u poziciju osobe sa kojom ima problem: na primer... stalno osećam strah da će se mom mlađem detetu nešto desiti kada nisam u njegovoj blizini. Cirkularni peat postavlja pitanje... Aleksandre, tvoja majka ima konstantan strah da će ti se nešto loše desiti kada ona nije u blizini. Kako se ti osećaš zbog toga? Kada se stavimo u poziciju drugog bića sa kojim imamo problem, deo napetosti nestaje i stvara se prilika za sagledavanje situacija iz ugla drugih učesnika, što je beskrajno važno. Za kraj bih samo još jednom naglasila da kao peat procesor ne radim ja ljudima peat: peat ljudi rade sami sebi, a peat procesor (zato ne kažemo terapeut) samo svedoči tom procesu i navodi klijenta da lakše i brže prođe kroz njega. Peat nije i ne može biti zamena za

Koje sve PEAT tehnike postoje 1

Слика
  Dp2 tehnika Za razliku od dubokog peata, dp2 ne ostavlja prostora za razmišljanje, i svodi se na brzu i necenzurisanu smenu misli i osećanja. Rezultat je, kao i tehnika, odmah vidljiv. Naročito volim da je koristim za čišćenje površinskog mentalnog „smeća“ koje opterećuje psihu. Procesor svaku misao sa klijentom ponovo naglas izgovori, navede ga da je intenzivnije oseti, zatim se pažnja usmerava na misao koja izranja iz ovako pojačane (dramatizovane) emocije. Ukoliko klijent ne želi da iznosi ogoljene misli pred peat procesora dp2 ostavlja mogućnost da klijent određenu misao ne izgovori naglas ( umesto toga izgovori formulu „Nisam spreman da podelim misao“). Na taj način klijent ne mora da izgovori misao naglas, ali će je u sebi ponavljati i imenovati emociju koja se na neizgovorenu misao nadovezuje. Recimo, klijent naglas izgovori misao „Brine me zašto svi moji poslovi stoje“, procesor je nekoliko puta naglas ponovi, i kada je siguran da ju je klijent čuo i osvestio, pita ga koja
Слика
  Peat- energetska tehnika za rešavanje negativnih misli, emocija i stanja Zabeleške i utisci jednog peat procesora Kada čitate o PEAT metodi na internetu pomislićete da je u pitanju čudo: jer tamo piše da za veoma kratko vreme rešava anksioznost, napade panike, uklanja negativne misli, uverenja, navike kojih želimo da se rešimo i još mnogo toga lepog i obećavajućeg. Ne bih volela da ova obećanja nekog zavedu i zato ću o P.E.A.T.-u pisati samo na osnovu sopstvenog iskustva peat procesora sa do sada urađene 64 peat seanse. Peat pomaže, ali nije čarobni štapić, a pogotovu nije zamena za psihoterapiju i medicinsku pomoć. Za peat procesovanje nije neophodno medicinsko znanje ( ja sam završila književnost, mogu vam odraditi peat, ali vam ne mogu pružiti stručnu pomoć, kao i veliki broj peat procesora koji nisu završili medicinu ili psihologiju). Krenućemo redom: Šta je PEAT P.E.A.T. je skraćenica za naziv Primarna Energija, Aktivacija i Transcedencija. Osnovna ideja peata je da svak
Слика
  Vodič kroz mučnine u trudnoći Najpoznatiji simptom rane trudnoće nije ograničen samo na jutro: zbog hormonskih promena kojima su trudnice izložene, rasta beta HCG hormona i pojačane osetljivosti na mirise ova neprijatnost može nastupiti bilo kad. Emotivno stanje, strah, prethodna teška iskustva takođe mogu uticati na intenzitet i učestalost ovog simptoma. Statistika kaže da buduće mame sa blizanačkim i višeplodnim trudnoćama skoro uvek imaju trudničke mučnine. Takođe, u velikom broju slučajeva, one će prestati nakon 12.nedelje, tj. ulaska u 3. mesec. Kao što ni jedan organizam nije isti, niti je ijedna trudnoća ista, ne može se sa sigurnošću znati da li ćete vi biti jedna od 25% žena koje u potpunosti izbegnu mučnine, ali uz pomoć naših malih saveta možete ih drastično smanjiti. 3 % trudnica mučninu oseti mnogo jače nego inače i to stanje se naziva Hypermesis gravidarium. Simptomi ovog stanja su učestalo povraćanje (4-5 puta tokom dana a nekad i više) i nemogućnost zadržavanja hrane
Слика
Kako da ojačate imunitet u trudnoći Podizanje imuniteta važna je tema za trudnice u svim nedeljama trudnoće, kao i za sve žene koje rade na začeću. Naravno, ove savete mogu primenjivati svi, ali smo ih prilagodili budućim mamama i izostavili namirnice i aktivnosti koje se u trudnoći ne preporučuju. Pored nošenja maske, dezinfikovanja ruku i namirnica iz prodavnice kojih se sigurno pridržavate potrudiću se da vam dam savete koje možete da počnete da primenjujete odmah. Istina je da se imuni sistem u trudnoći menja. Prvi trimestar trudnoće je najosetljiviji i dobro je, koliko god možemo, da na prirodni način osnažimo organizam. Savet lekara i suplementacija prilagođena individualnim potrebama svake trudnice je važan deo tog zadatka, pa ipak, i pored toga, neke trudnice na samom početku dobiju prehladu, drugima se usled pada imuniteta pojavi kandida koju inače nisu imale, ali to ne mora da bude ni strašno ni tragično i ne mora da znači da će se dogoditi i vama. Na m

PEAT metod

Слика
ili kako vam u životu može pomoći rad na sebi Kako imam veliku sreću da pišem za različite časopise i upoznajem interesantne ljude i nove (holističke) terapije, nekoliko puta sam čula od raznih devojaka i žena kako im je PEAT metod   pomogao da prevaziđu tremu, anksioznost   i reše   probleme i strahove sa kojima su se svakodnevno   suočavale. Interesantno i ne znam da li je slučajnost, ali najveće pohvale za PEAT sam čula od kreativaca i umetnika. Jedna od njih će biti gost na mom blogu pa ću je zamoliti da mi kaže nešto više o tome iz svog iskustvenog ugla. Elem, ni ja nisam znala o čemu se tačno radi. Pretpostavljala sam da je u pitanju neka vrsta slobodnog asociranja kao kod psihoterapije uz   dodirivanje (tapkanje) određenih mesta na licu ( pre prve seanse razmišljala sam o PEAT-u upravo tako,kao o nekoj vrsti akupunkture bez igli uz   slobodno asociranje)   ali pošto   nisam   bila sigurna šta je u pitanju zamolila sam pravu osobu, Duboravku Stojković, PEAT terapeut