Peat- energetska tehnika za rešavanje negativnih misli, emocija i stanja

Zabeleške i utisci jednog peat procesora

Kada čitate o PEAT metodi na internetu pomislićete da je u pitanju čudo: jer tamo piše da za veoma kratko vreme rešava anksioznost, napade panike, uklanja negativne misli, uverenja, navike kojih želimo da se rešimo i još mnogo toga lepog i obećavajućeg. Ne bih volela da ova obećanja nekog zavedu i zato ću o P.E.A.T.-u pisati samo na osnovu sopstvenog iskustva peat procesora sa do sada urađene 64 peat seanse. Peat pomaže, ali nije čarobni štapić, a pogotovu nije zamena za psihoterapiju i medicinsku pomoć. Za peat procesovanje nije neophodno medicinsko znanje ( ja sam završila književnost, mogu vam odraditi peat, ali vam ne mogu pružiti stručnu pomoć, kao i veliki broj peat procesora koji nisu završili medicinu ili psihologiju). Krenućemo redom:

Šta je PEAT

P.E.A.T. je skraćenica za naziv Primarna Energija, Aktivacija i Transcedencija. Osnovna ideja peata je da svaki problem sa kojim se suočavamo ima snažan energetski naboj koji vrši pritisak na nas. Uz pomoć peat tehnika mi taj naboj uklanjamo i time olakšavamo sebi rešavanje i suočavanje sa problemom, negativnom emocijom ili navikom. Psiholog Živorad Slavinski, tvorac peata, krenuo je od ideje da je sve što se u našem umu dešava, od najgenijalnije misli do najvećeg straha- raščlanjivo na 4 elementa ljudske svesti:

Osećanje-Misao-Sliku i Telesnu senzaciju.

P.E.A.T. tehnike kao što su duboki peat, dp2 i dp4 imaju zadatak da se određena negativna osećanja, misli i telesne senzacije osveste, prihvate i integrišu, čime njihova moć nad nama slabi.

Za rešavanje jednog problema u velikom broju slučajeva potrebno je oko 4 peat seanse. Idealno bi bilo da se prve dve urade tokom nedelju dana, a zatim da se, ostale rade jednom nedeljno. Tokom rada nije neophodno da klijent i procesor budu u istoj prostoriji i ja peat često radim online, što je dobra opcija naročito sada, u vreme pandemije.



Kako izgleda duboki peat

Peat seansa nije bolna, dramatična i strašna, iako se dosta mojih klijenata u početku bojalo jer peat uglavnom radi sa negativnim emocijama, tj. izbacuje ih na površinu. U trenutku rada možda je na kratko neprijatno, ali na duge staze, više je nego oslobađajuće.

Cilj peata je da izbacimo što više negativnih sadržaja (bes, frustracija, ljutnja, nemoć) sa kojima se suočavamo i da dođemo do emocije koja nam najviše smeta (negativni polaritet) i emocije koja nas pokreće (pozitivni polaritet) kada je određeni problem u pitanju. U trenutku kada ove suprotstavljene emocije vezane za naš problem osvestimo, pomirimo i integrišemo, napetost nestaje.

Na početku je vrlo bitno da se imenuje problem i to radi klijent, svojim rečima, baš onako kako taj problem oseća. To je najvažniji jedini zadatak koji klijent ima. Što je definicija konkretnija, to je bolje za sam peat proces. Rečenica: Bojim se da započnem nove stvari nije dovoljono konkretna, bolje je reći Bojim se da krenem na časove vožnje / Bojim se da uđem u novu vezu / Bojim se da počnem da tražim novi posao. Dakle, neodređeno bi bilo reći: ne mogu da smršam, konkretno je: svaki put kad držim dijetu pokleknem jer ne mogu da odolim bilo kojoj vrsti testa.

Nakon toga, sve što treba je da prijavljujete osećanja ili telesne senzacije koje se javljaju i da duboko i ritmično dišete. Misli i slike koje se tokom procesa jave ignorišemo jer nisu od važnosti za duboki peat. Uz usmerenje peat procesora, klijent dodiruje određene akupresurne tačke na licu i grudima. Pritisak na tačke ne treba da bude jak.

  •         Tačka na grudima ili „ja tačka“ je mesto koje dodirnete kada se predstavljate: to sam ja, Marija, to sam ja, Vesna, to sam ja, Milijana.
  •      Sledeća tačka se nalazi na početku obrve ( takozvana prva uvidna tačka) na kojoj će izlaziti najviše potisnutog sadržaja u vidu negativnih emocija ili neprijatnih telesnih senzacija (ubrzan rad srca, kratak dah, vrtoglavica, hladnoća u nogama). Neprijatne telesne senzacije su kratkotrajne i nestaju nakon dubokog peata.
  •       Tačka na završetku obrve (druga uvidna tačka) se dodiruje kada neko osećanje posebno želimo da pojačamo ili intenziviramo ( ovo se posebno koristi kod negativnih emocija kojih želimo da se oslobodimo) i ovaj proces se zove dramatizacija. Kada je u pitanju veliki strah, bes ili otpor, peat procesor ponekad podstakne klijenta da osećanje ne potiskuje nego da se, naprotiv, susretne sa njim, duboko oseti i pojača intenzitet negativnog osećanja koliko god može da podnese, kao da balon umesto vazduhom pumpamo negativnom emocijom dok god ima mesta i kapaciteta u našim mislima i umu. Kada do maksimuma pojačamo negativnu emociju i suočimo se sa njom, ona prestane da nas opseda.
  •            Četvrta tačka ispod oka je tačka gde se spajaju polariteti i to je tačka kojom se peat proces završava.


Važan deo peata je formula protiv samosabozaže „iako osećam (strah, usamljenost, tugu, rezigniranost...) ja prihvatam i volim sebe. Ova formula protiv samosabotaže ublažava otpor prema negativnim osećanjima koja se javljaju tokom peat procesa. Mi nismo naša osećanja, ali često to zaboravimo kad nas ona u potpunosti obuzmu. Prvi korak na putu rešavanja određenog problema i emocije koja nas muči je upravo prihvatanje, prihvatanje sebe, a zatim i prihvatanje naših emocija i trenutnih stanja. Koliko god ovaj deo delovao malen i nevažan u peatu, smatram da je ključan, ključniji čak i od spajanja dve suprotstavljene emocije koje prave naboj. Jer u osnovi svih naših konflikta je borba. Borbe nema kada nekog ili nešto volimo i prihvatamo. Uz ljubav i prihvatanje sve ide lakše. To je ujedno i trenutak u kome se duboki peat završava.

Spajanje polariteta svaki klijent doživi i oseti na svoj način. Neko taj osećaj opisuje kao ravnu liniju ili olakšanje, neko kao smirenje, opuštenost, lakoću, prazninu, katarzu. Nekad se integracija desi za deset minuta, nekom je potrebno preko sat vremena, ali na kraju, kada se konačno desi, nije važno koliko je trajalo.

Duboki peat će vam sigurno doneti olakšanje i otvoriće vam širom vrata za ostale peat tehnike koji su velika podrška za već postojeći rad na sebi-ali sam peat nije rad na sebi, niti može biti zamena za psihoterapiju. Takođe, peat nije i nikad ne može biti zamena za individualni trud i napor koji čovek ulaže u sve što želi da postigne.

Pozvaću se na vašu logiku: ako vas često boli glava popićete flugalin i ona će vas proći. Ako vas jednom nedeljno boli glava možete pojačati dozu lekova ili ih piti povremeno i oni će, kao i peat, u potpunosti odagnati bol i neprijatnost i za neko vreme vas učiniti čilim, potpuno rasterećenim i funkcionalnim što je sjajno. Ali ako su glavobolje učestale, vreme je da se zapitate koja ponašanja i problemi stoje iza nje: možda ćete morati da promenite ishranu, da počnete redovno da vežbate ili da pijete magnezijum. Tajna našeg rasta je u spremnosti i sposobnosti da se menjamo. Peat je dobra alatka na tom putu, ali najveći deo posla uvek radimo mi.

Peat nije i ne može biti zamena za psihoterapiju, ali joj može biti sjajna dopuna. Peat nije i ne može biti zamena za aktivan rad na sebi: ona je samo pomoćna tehnika koja može olakšati put ka cilju, ali osoba koja čini male i velike korake na tom putu ste vi i samo vi. Promena počinje onog trenutka kada preuzmemo odgovornost za svoje postupke i ostanemo dosledni u ponašanju koje nam menja život na bolje.

Marija Zatezalo

Peat procesor

Instagram stranica marinkanc8

Mejl: pisacopsteprakse@gmail.com


Коментари

Популарни постови са овог блога

O meni

Operacija bez anestezije, ožiljaka i bolova

Kako izbeći korišćenje lekova u trudnoći